WOW WOW WOW

Åhh vad jag är trött nu!!! Efter en hel dag på resande fot så... MEn OJ OJ OJ vad häftigt det varit!

I Fredags så åkte vi till Stockholm, Henke fyllde ju den dagen. När vi kom upp så installerade vi oss i Lottas Pojkvän Daniels lägenhet. (Lotta är Henkes kusin). Sen gjorde vi vid oss och gick ut och åt på en helmysig restaurang som heter Högbergs. Mmmmm VILKEN god mat!! Henke undrade hela tiden om det skulle komma fler?? Ska vi vidare sen. Jag svarade då NEJ! Men jag tyckte lite synd om honom att han trodde att han "bara" skulle ut och äta på sim dag.... Han trodde det skulle hända nåt mer.... DÅ tog jag fram paketet som jag slagit in så fint hihi.
Han öppnade. Där var ju en biljett til ACDC!!!! GISSA om han blev glad eller!!!!!
Men det var ju till konserten på Söndagen så de blev en evig väntan hihi!
På Lördagen sen gjorde vi city!! Vi var på vasamuseet(som alla andra turister!!) och vi gick längs med strandvägen !! SÅÅÅ fint var det, det var underbart väder oxå, solen sken och snön låg fint!! På strandvägen så mötte vi några kändisar hihi. Hon som spelar Margareta Oberg i Beck (jag tror det är Marie Malmsjö). Sen stötte vi på hon i Äntligen Hemma (Lolo Carter eller nåt??) Hon som brukar inreda och har så stora läppar hihi!!
Vi tog oxå en sväng till Östermalmstorg. Där var vi i saluhallen, med en massa färsk varor, häftigt! När vi gick därifrån stötte vi på Christer Sandelins!!! Jajamensan!! Jag såg honom och tappade andan och vände mig mot Henke och han stod som ett frågetecken och undrade vad jag höll på med haha!! Vi åkte sen ut till Naturhistoriska museet. Där tittade vi på en film om rymden. Man låg ner i stolarna och tittade upp i himlen som var som en stor kupol över oss COOLT!!
Sen var det sen eftermiddag och vi var helt slut. Vi bestämde oss för att beställa mat hem och götta oss hemma !!!

På Söndagen var det HEMSKT väder. Med snö snö och blåst pulsade vi till Gamla stan. Var ju tvyngen att se detta!! Men det varade inte så länge för vi frös häcken av oss. Vi hade gått en bit och fram till enstor byggnad. Jag sa oj vilken stor byggnad, vad är detta, mäste vara nåt statligt! Kanske rådhuset?? Vi gick runt hörnet och OJDÅ!!! Det var ju kungliga slottet hahahaha. Så det såg vi oxå!!

Efter en del frusna händer och fötter så åkte vi till Kungsholmen och hälsade på kusinen Lotta och snälla Daniel! Vi bjöd på lite fika och fick lite varmt te och kaffe!!
Sen bar det av hem och gjorde vid oss för den stora konserten!!

När vi kom dit blev jag stum. Aldrig trodde jag det var så stort runt omkring globen. Har ju aldrig varit där! Men vi hittade in och kom fram rätt!

Alltså alla ni som drömt att åka på ACDC konsert kan jag säga att ni ÅNGRAR er bittert! Jag som ändå inte är ett jätte fan av den musiken tyckte det var så mäktigt och häftigt att få sitta där och höra allt detta live! Ett tips är att om ni någon gång vill se nån så tveka ALDRIG det är verkligen värt det!!! SHIT vad bra det var!!!

Så nu finns INGA fler hemligheter hos oss! SKÖNT!! Vi har smusslat och donat så det räcker nu!!
Men KUL och härligt har det varit!! PUSS ÄLSKLING!!

Ha det gott så hörs vi puss

Kommentarer
Postat av: Carro

& jag fick höra två låtar via telefonen! Fräckt som fan! Rockade loss gjorde ja me:-). Tack min vän!

2009-02-23 @ 21:18:15
Postat av: Malin

Så kul...ni är underbara med alla överraskningar jämt :) Kram Malin.

2009-02-23 @ 21:36:35
URL: http://jasminofriends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0