Ja men HALLÅÅÅÅÅ hur många älgar finns det???????

Ja jag fick precis veta att jag skriver för lite på min blogg. Ja det är ju alltid kul att folk saknar mig hehe. Jag kan säga att jag är helt ur gängorna.. Vet inte varför men allt tar sån tid och jag känner mig helt ofokuserad. Jag är helt förvirrad.Jag skulle betala en fest vi ska på, den kosta 100:-/man fick jag veta men vad gör jag ,jo jag förväxlar det och tror det är 200:-/man. Fick frågan om jag inte tyckte det var dyrt...men lite kanske annars så ser jag bara det roliga i det och ärligt talat tänkte jag inte på det.... Va tusan är det med mig.... För inte så länge sen så skulle jag på ett mary key party. Det började kl 18.... trodde jag. När jag kom kl.18 så tittade Carro lite konstigt på mig och sa, du vet det börjar kl 19...... Ja men det var ju rätt dag iallafall!!! så J-A förvirrad. Vad ska jag nu göra åt detta??
Har tänkt jag ska köpa mig en filofax och skriva in ALLT i... Bara det att jag vet ju att jag glömmer kolla i den...;)

Jaja det löser sig nog, får börja gå igenom mig själv lite och se om det är nåt jag tänker på innerst inne!!!!
Idag så skulle vi på öppna förskolan... Vi gick upp och var där kl. 9 som vanligt. Det såg lite mörkt ut... Läste en lapp:
"Måndag 13/10 inställt"... Jaha så vi fick trampa hem igen. Vi tog bilen och åkte och hälsade på mamma istället, köpte god fika och mös en stund!!
Men det är väl sååå typiskt att man lyckas träffa in den dagen just när det är inställt. Vi har inte varit där på några gånger nämligen för Ludvig har haft sin inskolning. Men det är väl min vanliga tur.

Henke har varit på älgjakt idag, det var ju premiär idag! Bra eller dåligt??? Ja det kan man nog vrida på båda hållen! Jakten i sig har jag väldigt svårt för. Ja, att sitta och vakta i skogen på ett oskyldigt djur och döda det.... nja inte min stil alls. Men det har man ju hört några gånger i sitt liv att man måste hålla stammen nere... Jamen hallååååå hur mycket älgar har vi?????? Sen får man bara skjuta kalvar´, inga hondjur, men då hinner ju inte älgen växa upp och bilda nytt.... nej jag fattar inte det är tusan ta mig politik överallt....
Det jag kan se positivt med jakt är isåfall att man tar bort sjuka djur så det inte sprids, och ........ ja det var nog allt!!!

Nog om denna tråkighet! (sorry mina jägare men jag tycker så..... Vet ni är 1 eller 2 som läser detta puss på er)

Har gjort lite god mat och äppelkaka ikväll till oss.... Men Henke kunde inte hålla sig så han hade ätit med Jerry på hemvägen.... jaja men nu förväntar man ju sig att man själv får samma service EN dag nån gång hehe....!!!!

Nej nu ska jag gå och kolla lite mail, kanske vi hinner ses idag igen.... Annars
Ha det och sov sött!!!

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0