Tur för er att tjejen inte dog!!!

Då var man ledig idag. Det är ju jätteskönt!!! Ludvig är fortfarande inte bra. Han har diarré och feber fortfarande. Jag ringde min jourhavande sjuksköterska hihi, hon sa att man inte ska må så över en vecka så det blir till att kontakta BVC sen. Vad säger de då??? Ja jag kan säga redan nu vad de kommer att säga. Ta en alvedon och vänta så blir det bättre ska ni se. Det går ju mycket influensor och feber bland barnen......
Ja så det får man ju nöja sig med ett tag till....

Läste i tidningen idag att en tjej blivit dålig och mamman ringde till ambulansen och de kom, men ville inte ta henne med sig... Varför??? För de "trodde" hon hade maginfluensa..... Efter ytterligare 4 samtal dit så åkte mamman in med tjejen. Gissa vad??? Hon hade blodförgiftning och var så illa däran att flera av hennes organ hade börjat att slås ut......
Mmmm vad jag litar på sjukvården..... mmmm vad man vill skicka sina barn till såna soll som tror de kan bedömma och veta allt... Till de som vägrade ta henne i ambulansen : Tur för er att inte tjejen dog, ännu.... Hoppas ni går och bär världens största skuldkänslor!!

Jaha nej nu kallar tvätten!
Puss puss
ses igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0