Lärare i Hultsfredskommun fick inte blogga....

så var man själv en stund! Men ibland är det ganska skönt faktiskt! Man kan göra sina saker i lugn och ro och ingen lägger sig i!!!
Börjar tusan bli hungrig igen, jag får väl sno en bulle av min kollega;)
På Lördag ska vi på Bra vibrationer! Det ska bli kul. Charlotte Perrelli är hedersgästen.... nja vet inte om det blir kul, hon sjunger ju bra men gillar inte henne som person. Antar att de flesta känner så om min idol hahaha!!!
MEN Carola har gjort tiotusen gånger mer än perrelli och är bättre! Carola är en stjärna hahaha!!!

Igår tittade jag på insider lite grann. Det handlade om en lärare i Hultsfreds kommun som bloggade och hade åsikter     (i detta demokratiska land....) om skolpolitik och lite annat smått och gott. Absolut inget fel i det. Men det tyckte tydligen kommunen, han fick sparken på grund av det och kommunen har sagt upp samarbetet med fältsekreterarna på socialen för det är där han jobbar nu. Det är ju hemskt. Gamla gubbar och kärringar som sitter där uppe och bestämmer vad andra ska tycka och tänka.Hm yttrandefrihet??? Nej det är dessa gamla puckon som ska väck ur systemet. Allt ska vara så hemligt när det gäller myndigheter, sen vågar de inte stå för det. Inte en enda kommentar från kommunledningen fick dem. Lustigt man blir negativ mot alla myndigheter, men så är det. Beter sig en illa så åker många oskyldiga med ner i skiten TYVÄRR!!! Så då hamnade man i diskussionen om politik IGEN! Nej man skulle flytta dit det är fritt och man har det bra, men det finns nog inte nåt sånt land.. Kanske det får bli Landet Ingenstans haha!!!

Kankse jag får ta och jobba lite nu!!

ses puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0