Dax för det årliga pepparkaksbaket!!!

Oj vad jag känner mig frusen... Bara man inte ska gå och bli sjuk. Jag hinner verkligen inte det. Det ska städas och fejas. Bakas pepparkakor och lussekatter i helgen!! Så sjuk vad är det??!!
Vi ska ju till Hammar och baka vårt tradionella pepparkakasbak! Sååå mysigt är det. Det är Holmströms och Hallin och nu såklart även Hultgrens som bakar ihop! Det har vi gjort sen..... jaa kanske i 30 år... Och DET är ju länge!!!!
Som tradition brukar vi baka ett "hus" varje år. Men inte nåt vanligt, utan det ska vara nåt vi inte gjort innan. Det brukar bli väldigt kreativt och spännande!!!  Under åren har vi gjort badhus, flygplan en fotboll, stall, turning towers, eifeltornet, tåg, milleniumhus, öresundbron... Ja säg nåt vi inte gjort haha!! Det är alltid lika mysigt att hitta på nåt annorlunda än dessa vanliga Hans och Greta husen!! I år tror jag vi skulle satsa på en fyr, med en hamn och tomtebåtar!!! Det kan sluta hur som helst!!! Detta ska jag försöka föra vidare, för det är en underbart kul tradition!!!

Så nu sitter man själv och grejar. HAr ingen att prata med:(   Men imorgon kommer Ina tillbaka JIPPIIIIII
Hon har varit i Ullared idag och köpt en sån där krans som är gjord av ljusslingor som jag ska ha i uterummet!! Jäkla skillnad på priset där och här hemma!!!
Sen har hon köpt två canvas tavlor, vita som mina älsklingar (Ludvig och Albin haha!!) ska måla på. Dessa underbara tavlor ska vi sen ha på den stora väggen i vardagsrummet!! Ska bli riktigt spännande, det kan ju sluta hur som helst hahaha!!!

Vi ses sen får nog gå och göra mig förtjänt av lönen hahaha!!

pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0